فایل کامل{تحقیق در مورد مراحل طراحي موتور توربين گازي هواپيما 12ص }

تحقیق در مورد مراحل طراحي موتور توربين گازي هواپيما 12ص |1609951|to|تحقیق در مورد مراحل طراحی موتور توربین گازی هواپیما 12ص ,مراحل طراحی موتور توربین گازی هواپیما 12ص,دانلود تحقیق در مورد مراحل طراحی موتور تورب
به وب سایت دانلود و دریافت فایل های درسی آموزشی خوش آمدید اکنون مشخصات فایل تحقیق در مورد مراحل طراحي موتور توربين گازي هواپيما 12ص را مشاهده می نمایید

لینک دانلود و خرید پایین توضیحات

دسته بندی : وورد

نوع فایل : .doc ( قابل ويرايش و آماده پرينت )

تعداد صفحه : 12 صفحه

قسمتی از متن .doc :

مقدمه:

1. در طول مراحل طراحي موتور توربين گازي هواپيما به منظور حصول اطمينان از اينكه طرح نهايي مطابق با ويژگي هايي مفهومي درنظرگرفته شده وهمچنين ظرفيت جريان ( پروسه ) ساخت است رابطه نزديكي ميان طراحي ‌، ساخت ،مراحل توليد و پشتيباني محصول برقرار است .

2. عملكرد اين نوع موتور ، با ظرفيت بالاي توازن وزني آن ،نيازمند بهترين عملكرد ممكن اجزإ آن است . در راستاي اين موضوع همچنين ، هرجزء بايد با كمترين وزن وهزينه ممكن ساخته شود و نيز بايد از لحاظ مكانيكي درست ساخته شود تا مدت زمان زيادي قابل استفاده باشد .در نتيجه ،شيوه هاي ساخت گوناگون بوده وروابط كاري كه هر قطعه بايد انجام دهد مشخص مي شوند .

3 . هيچگونه تكنيك يا پروسه اي كه به شكلي سود آور است كنار گذاشته نمي شود واغلب روش ها وپروسه هاي مفهومي در دسترس وساخت اين موتورها بكار گرفته مي شود در برخي موارد، تكنيك يا پروسه مذكور ممكن است به واسطه برخي استانداردها پر طول وتفصيل وقت گير يا هزينه بر شناخته شود امّا در صورتيكه ثابت شود حداكثر عمر قطعات را درمقايسه با نتايج آزمايشات دستگاه تضمين مي كند ،پذيرفته خواهد شد

4. قطعات موتور از فولاد سخت كشش پذير و نيكل سخت با حرارت با لا وآلياژ كبالت و آهن ساخته مي شود .بخشي از اجزاء به وسيله فرايند ريخته گري ، ريخته گري مي شوند در حالي كه بخشي از توليد ات كه مقدار روبه افزايش را تشكيل مي دهند از موادي چون فولاد ،ضد زنگ ،تيتا نيوم وآلياژهاي نيكل واز طريق تكنيك هاي جوشكاري مدرن همچون جوشكاري گازخنثاي تنگستن ، جوشكاري پوششي ، جوشكاري پخش الكترون وبرنج دماي بالا در كوره هاي خلاء ، بدست مي آيند .

5 . روش هاي ساختن اجزاء موتور شامل آسيا كردن ، چرخاندن ، سوراخ كردن ، در هر زمان ممكن است با سخترين ابزارها و اشكالي كه با دستگا ه تخليه الكتريكي ،الكترو شيمياي وايجاد سوراخ با ليزر وكاهش شيميايي به دست مي آيند ،مي با شند.

6. زماني كه از مواد كامپوزيت براي ساختن اجزاء ساختاري چون اسپويلر سرد ، حلقه هاي مكاني ولوله هاي جانبي استفاده مي شود وزن آن ها كاهش چشمگيري مي يابد .

7 . علاوه بر بسياري روش هاي ساخت وتوليد ، فرايند هاي گرمايي و شيميايي نيز براي اجزاءتمام شده يا نيمه تمام به كار مي روند .اين روش ها شامل حرارت مستقيم ،آب دادن الكتريكي فلز ، آب بندي با كروم ،واكنش هاي شيميايي ،آنديزه كردن براي پيشگيري از فرسودگي ،پاكسازي شيميايي وميكانيكي ، جلا دادن خشك ومرطوب، اسپري كردن پلاسما ، حكاكي الكتروليتيك وصيقل دادن براي مشخص كردن نقايص متالوژيكي است . همچنين مقداري از روش هاي دوراني براي جلاء دادن سطح نيز وجود دارد . اغلب اين روش ها در ارتباط با تغيرات سطح فلز هستند ، برخي پوشش در مقابل زنگ زدگي هستند وبرخي ديگر براي جلوگيري از فشارهاي شديد نا مطلوب به سطح فلز طراحي شده اند .

8 . ساختار اصلي موتور توربين گازي هواپيما از روكش هاي دايره اي شكل تشكيل شده است ،كه به يكديگر به وسيله اتصالات وپيوندهاي كنار مهره و اتصا لات اصلي متصل و محكم شده اند در اين نوع موتورها از كوپينگ ها ( پيوندهاي ) قوي به منظور ايجاد يك شكل دايره اي متحد المركز كه به نوبه خود اپراتور پرواز را در زمان كنترل كمك مي كند ، استفاده مي شود .

استراتژي ساخت :

9. (شيوه) ساخت در حال تغيير است و به همين منوال ادامه خواهديافت تا تقاضاها ي روز افزون اجزاء موتور هاي هواپيما با مصرف سوخت كه همراه با كاهش وزن و هزينه هاي مربوط را پاسخ دهد و بتواند موادي را كه براي اين اهداف مورد نياز هستند توليد نمايد .

10. با پيدايش ريزپردازنده ها و گسترش روز افزون كامپيوتر ، اتوماسيون توليد اين اجزاء در خانه در كنار گروه هاي پشتيباني استراتژي توليد در نظر گرفته مي شود . ديگر اجزاء نيز در داخل شبكه جهاني پشتيباني ذخيره مي شوند .

11 .اين اتوماسيون اكنون در ساخت قطعات ريخته گري شده تيغه هاي توربين با هفت پيل ومراكزپرس كنترل عددي كامپيوتري وايجاد حوزه هاي خنك كننده فيلم از طريق تخليه الكتريكي بكار مي رود . خانواده هاي توربين ديسك هاي كمپرسور در پيل هاي نرم از طريق به كارگيري وسايل هدايت شونده خود كار رسا ندن اجزاء از انباركامپيوتر ي به( سي. ان . سي )توليد مي شوند . پيل هاي مكانيكي كه دسته اي از يك تكنيك را استفاده مي كنند و تيغه هاي كوچكتر ، در حالي كه بررسي و مراحل ساخت توسط كامپيوتر كنترل مي شود با سيستم نصب 360 درجه الكتروشيميايي توليد مي شوند.

12. سازندگان ميان طرح وتوليد زماني كه ويژگي هاي طرح با توانايي هاي تثبيت شده توليد هم خواني دارد بسيار بيشتر خواهد بود .

13 .طرح كمكي كامپيوتري (سي. اي. دي ) وساخت كمكي كامپيوتري (سي. اي . ام ) حلقه اتصالي ايجاد مي كند كه به واسطه آن مي توان از اجزاء موتورطراحي شده توسط (سي. اي .دي) بري تهيه طرح هاي توليد ، برنامه هايي براي دستگاه هاي كنترل شونده عددي ، ابزارها ، طرح ابزارها ، ترتيب عمليات ، تخمين وبرنامه ريزي استفاده كرد . شبيه سازي كامپيوتري اندازه خروجي خط توليد را پيش از فروش فيزيكي دستگاه ها ممكن مي سازد ودر نتيجه از اينكه تجهيزات هدف از پيش تعيين شده را به انجام نرساند جلوگيري مي كند.

14. هر روكش از سبكترين ماده متناسب با فشار و دمايي كه بايد تحمل كند ساخته مي شود.براي مثال آلياژهاي منيزيم، كامپوزيت ها و موادي با ساختار ساندويچي براي روكش هاي هواكش،روكش خنك كننده و كمپرسور فشار پايين به كار مي روند، چون اينها خنك ترين قسمت هاي موتور هستند.آلياژهاي سيليكون براي پوشش توربين وسرلوله كه دما در آنها بالا است و از آنجا كه اين آلياژها در اوج گرفتن عقب هواپيما كمك رسان هستند ، به كار مي روند. براي روكش هايي كه تايد دما را تعديل بخشند يعني لوله هاي جانبي و روكش هاي احتراق بيروني معمولا آلياژهاي آلومينيم وآلياژهاي تيتانيوم به كار ميرود.

آهنگري

15. محورهاي هدايت موتور ، ديسك هاي كمپر سور ، ديسك هاي توربين وزنجير دنده ها به بهترين شكلي كه متناسب با تست هاي غير مخربي چون تست فرا صوتي، زرات مغناتيسي وبررسي فني دقيق باشد ، به هم متصل مي شوند . همراه با توربين وتيغه هاي كمپر سور ، بخش هاي جلو برنده كه از آلياژهاي مختلفي توليد شده اند ايجاب مي كنند كه يك اتصال دقيق با استاندارد هاي بالا صورت پذيرد . اتصال دقيق تيغه ها بسيار ضروري است و باعث مي شود كه يك قطعه با حد اقل كار اضافه از يك قالب ساخته شود .

16.عمل در دماهاي بالا كه ديسك هاي توربين در اين دما ها عمل مي كنند به كار گيري آ لياژهاي نيكل را ضروري مي سازد . ديسكهاي كمپر سور واقع در انتهاي عقبي كمپر سور از فولاد ضد ضربه ويا حتي آلياژهاي نيكل ساخته مي شوند ، به خاطر دماي بالايي كه بايد تحمل كنند . كمپر سورها از تيتانيوم






























































مطالب دیگر:
📌گزارش کاراموزی مكانیك📌گزارش کاراموزی موتورها و فنرها📌گزارش کاراموزی موتورهای دیزل و پمپ های هیدرولیك📌گزارش کاراموزی موجودی انبار شرکت کاغذی لطیف📌گزارش کاراموزی نقش روابط عمومی در دانشگاه ازاد اسلامی📌گزارش کاراموزی نیروگاههای سیکل ترکیبی و مزایا و معایب آنها📌گزارش کاراموزی عدم استقبال از صنعت بیمه عمر در کشور،شاخص رضایتمندی مشتری در صنعت بیمه📌گزارش کاراموزی موسسه افات و بیماریهای گیاهی بخش علف های هرز📌پلان آپارتمان 4 طبقه مسکونی 1 واحدی📌پلان کامل آپارتمان 4 طبقه دو واحدی📌پلان کامل آپارتمان 4 طبقه دو واحدی با زیربنای 210 متر📌پلان خاص و متفاوت آپارتمان 4 طبقه دو واحدی📌چگونگی توانستن ایجاد انگیزه در کودک بازمانده از تحصیل📌نحوه توانستن بهبود بخشیدن وضعیت در سی دانش آموزان ضعیف کلاس📌پلان آپارتمان 4 طبقه دو واحدی طرح خاص با زیر بنا 660 متر مربع📌نحوه برخورد با دانش آموزان بیش فعال در کلاس درس فارسی دوم راهنمایی📌چگونگی توانستن درس خواندن وشناسایی دانش آموزان بیش فعال پایه دوم راهنمایی در درس علوم اجتماعی📌بررسی چالش های تدریس درس ریاضیات دوره متوسطه📌توانستن جذاب کردن درس انشا برای دانش آموزان📌پلان ساختمان 4 طبقه مسکونی دو واحدی زیربنا 480 متر مربع📌بهبود بخشیدن انضباط دانش آموزان دختر دوم راهنمایی در هنگام تدریس درس علوم اجتماعی📌نقشه ساختمان 4 طبقه دو واحدی با اتوکد زیربنا 533 متر مربع📌نهادینه کردن اعتماد به نفس وخود باوری دانش آموزان در کلاس درس ادبیات📌پلان ساختمان 4 طبقه دو واحدی متراژ پایین 468 متر📌نقشه های ساختمان 4 طبقه دو واحدی 492 متر مربع